Dengeli Beslenmek İçin Bu 7 Yöntem Size İyi Gelecek!

Beslenme alışkanlıklarında bu küçük değişiklikleri yaparak kış mevsiminin etkilerinden kurtulacak ve yaza tamamen hazır olacaksın!

5.489

Geride bıraktığımız kış ayları süresince soğuk hava ve yetersiz güneş ışığına maruz kaldık. Şimdi ise kış mevsiminin sağlığın üstündeki ihtimaller içinde negatif etkilerini atman ve dengeli beslenerek vücudunu güçlendirmen için fazlaca doğru bir dönem. Senin için derlediğimiz bu 7 yöntem, dengeli beslenme yolculuğunda sana rehberlik edecek.

Alkol tüketimine bir limit koyup, karaciğerini destekle: Alkol kullanmaya ara verip, karaciğerini destekleyecek gıdaları tükettiğinden güvenilir ol. Bu yolda pancar, enginar, kemik suyu sana fazlaca destek olacak.

Tavsiye: Hergün havuç ve pancar salatası tüket. Salatanı zeytinyağı ve deniz tuzuyla lezzetlendirebilirsin.

Yüksek kaliteli organik gıdaları tercih etmeye çalış: Böylece gıda kıymeti yüksek yiyeceklerle beslenmiş olacaksın.

Tavsiye: Mutfak alışverişi rutinine, en azından ayda bir, organik pazar alışverişini ekleyebilirsin.

İyi yağlara evet, fena yağlara hayır de: Hindistan cevizi yağını, zeytinyağını, ve organik tereyağını ‘iyi’ yağlar olarak değerlendirmek mümkün. Omletini tereyağıyla hazırlarken, salatanda zeytin yağı ve hindistan cevizi yağını kullanabilirsin. ‘Fena’ yağ olarak değerlendirilen mısır yağı ve soya yağından ise uzak durmaya çalışmalısın.

Tavsiye: Zeytinyağı ve sirkeyi mutfağından tamamlanmamış etme!

Probiyotik tüketmeyi unutma: Araştırmalar gösteriyor ki doğru tipte probiyotik kullanımı sistemini güçlendirerek metabolizmana epey yararlı oluyor.

Tavsiye: Kışın maruz kaldığın hastalıkların ve kullandığın antibiyotiklerin zararlarından probiyotiklerle kurtulabilirsin.

Fırsat buldukça dışarı çık: Bu daha fazlaca D vitamini alman ve vücudundaki negatif enerjiyi atman için en iyi yol.

Tavsiye: Öğle yiyeceklerini dışarda yemeye çalış. Park ya da bahçe benzer biçimde çimlerin üstünde oturabileceğin bölgeleri tercih edebilirsen, bu daha da iyi olur!