Hamilelik Sonrası Zayıflama

Kadınların en büyük sorunlarından biri ‘’hamilelik sonrasında nasıl zayıflayacağım?’’ sorunudur. Bu konuda birçok yöntemler uzman diyetisyenler tarafından sunulmuştur. Uzman diyetisyenler eşliğinde sağlıklı bir şekilde zayıflamanın yerine kısa sürede zayıflama yöntemlerine el atan kadınlar ise sağlıklarını kaybetmektedir.

3.185

Birçok uzman diyetisyenin kadınların hamilelik sonrasında zayıflamayı kendi doğal yapısına bırakması gerektiğini söylemektedir. Doğum sonrasında emziren anneler genellikle kalori kaybı nedeniyle kısa süre içerisinde zayıflamaya başlamaktadır. Bu durumu kendilerine fırsat olarak bilen anneler çoğu zaman yemek yeme alışkanlıklarına kısıtlamalar getirerek emzirme yeteneklerini kaybetmektedir. Doğum sonrasında genellikle anneler normal kadınlara göre %75 daha fazla kalori harcamaktadır. Bu kalorileri meyve ve sebzelerle geri kazanmanız ve sağlıklı bir şekilde zayıflamanız önerilmektedir. Özellikle doğum sonrasında annelerin daha çok meyve ve sebze yemeleri önerilmektedir. Doğum sonrasında bile kusursuz vücut özelliklerine sahip olmak isteyen anneler ise sıkılaştırma yöntemi sayesinde fit bir vücuda sahip olabilmektedir. Özellikle doğum sonrasında sarkan vücut bölgelerinden rahatsız olan kadınlar bu yönteme başvurmalıdır.

Doğum Sonrası Vücut Sıkılaştırma Yöntemi

Sıkılaştırma yöntemi, özel spor hocaları eşliğinde daha sağlıklı ve daha profesyonel bir şekilde yapılabilmektedir. Sıkılaştırma yöntemi oturduğunuz yerden değil çeşitli egzersizler vasıtasıyla yapılmaktadır. Spor hocalarının göstermiş olduğu kalça hareketleri, göğüs karın bölgesi hareketleri ve diğer hareketleri uygulayarak tekrar kusursuz bir vücuda sahip olabilirsiniz. Bu egzersizleri yapmakla beraber, aynı zamanda sağlıklı beslenme alışkanlıklarınızdan da vazgeçmemelisiniz. Önceliğiniz her zaman bebeğinizi emzirebilmek ve sağlıklı olabilmektir.

Sıkılaştırma yöntemi genel olarak 4 egzersizden ibrettir. Bu hareketler, köprü, mekik, şınav ve çömelme olarak adlandırılmaktadır. Köprü hareketi kadınların kalçalarını düzene sokmaktadır ve fit bir özellik kazandırmaktadır. Çömelme kadınların en çok çekinmiş olduğu hareket olsa da genel anlamıyla vücudu şekle sokmak için en etkili harekettir. Şınav hem erkeklerin hem de kadınların hayatlarında oldukça önemli bir pozisyona sahiptir. Omuz, göğüs ve kolların şekle sokulması adına en etkili hareket olan şınav sıkıştırma yöntemi arasında da yer almaktadır. Mekik ise karın kaslarınızın çalışmasını ve düzene sokulmasını sağlamaktadır.