Hindistan Cevizi Yağı Hakkaten Bir Mucize mi?

Son zamanlarda hakkında mucize bir besin olarak bahsedilen Hindistan cevizi yağıyla ilgili önemli ipuçlarını sıraladık.

3.103

Bir besinin yenebilen kısmına erişebilmek için ne kadar çaba harcıyorsan yararları da çoğu zaman bir o denli yüksek oluyor. Hindistan cevizinin dışındaki sert kabuğunu düşündüğümüzde içinde bizi büyük sürprizler bekliyor olsa gerek? Ne dersin? Hindistan cevizinin ihtiva ettiği yağ mucize benzer biçimde lanse ediliyor, fakat hakkaten o şekilde mi?

Hindistan cevizi bolca lifli bir meyve, bunun yanı sıra iyi sayılabilecek bir vitamin mineral içeriğine haiz. Hem de Hindistan cevizinin en mühim özelliği, ihtiva ettiği yağ ve bolca posa yardımıyla uzun süre tok tutması. Öte taraftan Hindistan cevizinin 100 gramında ortalama 360 kalori var, bu yüksek kalori oranı sebebiyle Hindistan cevizini ne kadar tüketeceğini iyi ayarlaman gerekiyor.

Hindistan cevizi yağı yararlı mı?

Hindistan cevizi orta zincirli doymuş yağlar içeriyor, bu yağ türü en oldukca Alzheimer ve epilepsi hastaları için yararlı. Ek olarak emilim süresi öteki yağlara oranla daha uzun. Hindistan cevizi ihtiva ettiği posa ve bu doymuş yağ yardımıyla emilim esnasında metabolizma hızını artırıyor.

Hindistan cevizi yağının bel çevresindeki yağlar için yararlı olduğu ile ilgili bilgiler duymuş olabilirsin fakat bu araştırmalarda uygulanan rejim ve egzersizle ilgili kafi data yok. Benim tavsiyem Hindistan cevizini tok tutucu bir ara öğün olarak tüketmen. Ara öğünlerinde yada ana öğünlerinden otuz dakika, 45 dakika ilkin 1-2 ufak parça tüketmen açlık kontrolünde sana yarar sağlayacak. Bu aralar moda olan, kahvenin içine birazcık Hindistan cevizi yağı eklemek de kötü bir düşünce değil.

Fakat yine etmekte yarar var, hiçbir gıda tek başına mucize olması imkansız. Aslolan mucizenin senin azmin, gayretin ve kendine gösterdiğin itina bulunduğunu unutma.