Kas Yapacaklara Atıştırmalıklar

Vücudunu geliştirmek isteyen ve kas yapmak isteyen bireyler uyguladıkları spor egzersizlerinin yanı sıra tükettikleri besinlere de dikkat etmelidirler. Bu besinler protein ağırlıklı olmalıdır. Protein, kasların beslenmesini sağlar ve şişmesinde yardımcı olur.

40.080

Vücut geliştirme ile uğraşan sporcuların temel besin kaynakları protein ağırlıklıdır. Protein bazı besinlerde ağırlıklı olarak bulunmaktadır. Bu besinler sıklıkla tüketilmelidir. Spor egzersizleri de bu besinlere göre yapılmalıdır. Uzmanlardan yardım alınmalıdır. Uzmanlar, beslenme ve egzersiz programı oluşturmaktadırlar. Bu da dengeli bir şekilde olmaktadır.

Kas yapmak isteyen bireyler besinlerine dikkat etmelerinin yanı sıra sporu da bırakmamalı ve düzenli olarak yapmalıdırlar. Sağlıklı besinler tüketmeli ve protein ağırlıklı beslenmelidirler. Öğünleri protein ağırlıklı olduğu gibi atıştırmalıkları ve ara öğünleri de protein ağırlıklı olmalıdır. Hareket etmeyen, spor yapmayan bireylerin protein ağırlıklı beslenmesi zararlı olabilmektedir. Spor yapan bireyler bol proteinle beslenebilirler. Egzersiz ve beslenme koordine olarak devam etmelidir.

Proteinli Atıştırmalıklar
  • Protein bar, sporcuların sıklıkla kullandıkları üründür. İçeriğinde bol miktarda protein bulunur. Aynı zamanda enerji vericidir. Günlük protein ihtiyacını karşılar.
  • Protein müsli, tahılların karıştırılası ile meydana gelir. Lif, vitamin ve mineral içeriklidir. Lif içerikli olmasından dolayı uzun süre tok tutar.
  • Fıstık ezmesi, kas geliştiren sporculara tavsiye edilen bir üründür. Bunun içerisinde bol miktarda protein mevcuttur. Aynı zamanda lif, vitamin ve mineral deposudur. Enerji verir. Spor öncesi ve sonrası tüketilebilir.
  • Protein topları, bu topların içeriğinde fıstık ezmesi ve çikolata bulunabilmektedir. Aynı zamanda bazı kuru yemişler de ilave edilebilir. Vücut geliştiren sporcular tercih etmektedirler.
  • Ton balığı, içeriğinde bulunan bol miktardaki protein ve omega 3 ile bireylerin sağlıklı olması ve daha iyi çalışabilmesini sağlar.
  • Sütlü yulaf ezmesi, bol miktarda proteine sahip olan yulaf ezmesi süt ile karıştırılarak tüketilebilir. Aynı zamanda bu karışımın içine tatlandırıcı veya meyve de konulabilir.
  • Protein kurabiyeleri, içeriğinde şeekr ve yağ oranının az olması ile protein miktarı boldur.
  • Kinoa, kalsiyum, fosfor, aminoasit ve demir bulundurması ile zengin ve aynı zamanda tok tutma özelliğine sahiptir.