Kas Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Kas yapma ve vücut geliştirme son yıllarda oldukça tercih edilen spor dalları arasına girmiş durumdadır. Özellikle erkekleri sıklıkla tercih ettiği bu spor bayanların da ilgisini çekmektedir.

43.676

Kas yapma için sürekli ve düzenli çalışmak gerekir. Bunun program yapılmalı ve aksatılmamalıdır. Bu programlar içerisinde yapılacak hareketlerin yanı sıra yenilecek besinler de bulunmaktadır. Bu programlar spor eğitmenleri, beslenme uzmanları ve spor danışmanları tarafından yapılarak bireye sunulabilir. Bireyler kas yapmak istiyorlarsa bu programların dışına çıkmamalıdırlar.

Kas ve vücut yapmak için bireylerin proteine ihtiyacı vardır. Bol proteinli besinlerin tüketilmesi tavsiye edilmektedir. Kasların besini proteindir. Bu yüzden kasların beslenmesi amacıyla ve güzel bir fiziğe sahip olmak için protein tüketilmelidir. Peki, protein hangi besinlerde bulunmaktadır? En çok sorulan sorular arasında yer almaktadır. Aynı zamanda gün içinde kaç gram protein alınmalıdır? Bu sorular son zamanlarda sıklıkla sorulmakta ve cevapları aranmaktadır. Fazla protein tüketimi karaciğere ağırlık yapabilmektedir. Bunun için günde bayalar 46 gram erkekler ise 56 gram protein tüketmelidirler.

Protein İçeren Besinler
  • Balık, bazı balıklarda yüksek miktarda protein bulunmaktadır. Bu balıklar, ton balığı, somon ve levrektir. 100 gramında 26 gram protein bulunabilmektedir.
  • Tavuk, özellikle göğüs kısmında protein oranı oldukça yüksektir. 100 gramında 18 gram bulunabilmektedir. Vücut geliştirmek isteyen bireyler sürekli tavuk tüketmektedirler.
  • Mozarella peyniri, 100 gramında 32 gram mevcuttur. Oldukça yüksek protein miktarına sahip olan bu peynirin yerine lor peyniri de tercih edilebilir.
  • Dana eti, 100 gramında 36 gram protein vardır. Fakat yağsız yerleri tüketilmelidir. Yağlı yerler kalori kazandırır.
  • Soya peyniri, 100 gramında 7 gram bulunmaktadır.
  • Süt ve yoğurt, 100 gramında 6 gram protein bulunur.
  • Soya fasulyesi, 100 gramında 17 gram protein bulunmaktadır.
  • Yumurta, 100 gramında 13 gram bulunmaktadır. Tek yumurtada 6,5 gram bulunabilmektedir.
  • Fındıkta, 100 gramında 15 gram protein vardır.
  • Kabak çekirdeğinin 100 gramında 24 gram protein vardır.
  • Parmesan peyniri, 100 gramında 32 gram protein mevcuttur.