Kilo Alamama Problemi!

Son birkaç gündür bana ulaşan kişiler kilo alamamaktan yakınıyor. Aslında kilo vermek, kilo almaktan daha kolaydır.

51.910

Bu konuya değinecek olursak; kilo alamama durumunda öncelikli olarak kişiler aldığı enerjiden daha fazlasını yakıyorsa kilo alma durumu zorlaşıyor. Bunun dışında eğer tiroit bezimiz normal çok daha fazla çalışıyorsa (hipertiroidi) kişinin daha fazla yakmasına ve kilo vermesine neden olur. Öncelikle detaylı tahlil yaptırmadan kafamıza göre bir diyet programına başlayamayız. Bilmediğimiz bir rahatsızlık sonucunda da kilo alamıyor olma ihtimalimiz var. Eğer böyle bir sorun varsa doktor tedavi düzenler, diyet açısından da ona göre takibi yapılır. İştahı olmayan kişiler kendini yemek için zorladığında mide bulantısı yaşadığını belirtiyor. Böyle durumlarda yemek sürelerini uzatmak, az yemek yense bile enerjisi yüksek besinler tüketmek daha kolay sonuca ulaşmamızı sağlar. Kilo alamayan birçok kişi çok yemek yediğini ama kilo alamadığını ifade ediyor. Kilo almak zorlu bir süreçtir ve sabır gerektirir.
Eğer bir rahatsızlığınız yoksa ve kilo alamıyorsanız, kilo alma programınıza yavaş yavaş eklemeler yapılır. Uyguladığınız diyetin karbonhidrat-yağ-protein dengesi önemlidir. Yağ kazanımından ziyade kas kazananımız da önemlidir.

! Besin çeşitliliğine önem verin. 5 temel besin grubunu (et ve türevleri, süt ve türevleri, tahıllar, sebze ve meyveler, yağ ve şeker) bir arada tüketin.
! Kahvaltıda tüketilen bal, reçel ya da tahin-pekmez iyi bir tercih olabilir.
! Ara öğünlerde yoğurt, sütün yanında meyve de tüketebilirsiniz ya da yoğurt içine meyve ekleyebilirsiniz.
! Makarnaları soslu şekilde tüketebilirsiniz (örn; peynirli, cevizli). Makarna sosundan daha fazla enerji alırsınız.
! Kilo almaya çalışmak demek kızartılmış ürünlerden ya da abur cuburlardan istediğimiz kadar tüketmek demek değildir. Daha önce de dediğim gibi yağ kazanımımız kadar kas kazanımımız da çok önemlidir. Önemli olan bir anda kilo almak değil sağlıklı kilo almaktır.
! Zayıf kişiler de onlara uygun düzenlenmiş programlarla spor yapmalıdır. Spor en az sağlık beslenme kadar yaşam şekli haline gelmelidir.
! Yemek yerken su içmemeye çalışın bu takınmanıza neden olabilir.
! Yağlı tohum dediğimiz fındık, badem, ceviz gibi ve kuru meyve grupları kilo almamızda bize yardımcı olur.
! Günde en az 6 öğün yemeye dikkat edin.
Önemli olan bir anda kilo almak değil sağlıklı kilo almaktır.