Pişmeden Beslenme Hakkında Merak Ettiğin Her Şey

Temeli milyonlarca yıl öncesine dayanan yeni beslenme akımı Raw Food konusunda en çok merak edilenleri derledik.

3.193

Pişmeden Beslenme Nedir?

İnsanoğlu ateşi bulmadan ilkin milyonlarca yıl süresince pişmemiş beslendi. Günümüzde de pişmemiş beslenme dünyayı yavaş yavaş tesiri altına alan bir beslenme trendi. İlk insanların beslenme şekline benzediği için öze dönmek olarak da değerlendirilen, insanoğlunun kendini tekrardan tanıması ve vücudunu arındırması olarak kabul edilen bir yaşam felsefesi.

Pişmeden beslenme en kolay şekilde açıklamak gerekirse, pişmemiş besinlerle, şu demek oluyor ki pişmemiş sebze, meyve, kuruyemişler ve yağlı tohumlarla beslenmek demek. Pişmeden beslenme felsefesi de pişirme yada herhangi başka bir işlemden geçirilmemiş gıdaların tüketilmesi temeline dayanıyor.

Gıdaları niçin pişmemiş olarak tüketmeliyiz?

Enzimler ısıyla beraber yok olduğunda vücudumuz bu enzimleri üretmek için çalışıyor ve bu extra emek harcama sonucu daha bitkin bir hal alıyor.. Bu enzimlerin eksikliği vakit içinde sindirim problemleri, yetersiz beslenme, erken yaşlanma ya da kilo alımı benzer biçimde sorunlara yol açabiliyor. Enzim kaybının yanı sıra C vitamini, folik asit, A vitamini benzer biçimde pek oldukça vitamin de pişirme işlemiyle beraber kayboluyor. Isıl işlem uygulanmış gıdalardaki minerallerin emilimi daha zor oluyor, bu yüzden de vücut bu minerallerden de daha azca yararlanabiliyor.

Pişmeden besinlerin sıhhat için yararları nedir? 

Meydana getirilen araştırmalar, beslenmede %75 ve daha çok pişmemiş gıda bulundurmanın daha çok enerji verdiğini, uyku standardını artırdığını, ve zayıflamaya destek bulunduğunu gösteriyor. Hafızayı kuvvetlendirdiği, cildi güzelleştirdiği, kısırlık tedavisinde etkili olabildiği de, pişmemiş beslenme üstüne meydana getirilen değişik araştırmalarda erişilen öteki sonuçlar. Tüm bunlara ek olarak, pişmemiş besinler daha çok vitamin ve mineral alımı, vücudun enzim üretmek için daha azca emek harcaması, daha enerjik bir yaşam ve daha kuvvetli bir bağışıklık sistemi benzer biçimde faydalar sağlıyor.

Pişmeden beslenmede hangi gıdaları tüketmeliyiz? 

Genel olarak beslenmenin %75’ini sebze, meyve, filiz, kavrulmamış fındık, badem benzer biçimde yağlı tohumlardan oluşması öneriliyor. Tohumları ve kuruyemişleri yemeden ilkin 6-12 saat suda bekletince enzimlerin hareketleri daha uzun süre canlı tutulabiliyor. Bu beslenme şeklini uygulayanların dikkat etmesi ihtiyaç duyulan en mühim noktalardan biri de kafi su tüketimi. Günde minimum 2 litre su içmeyi unutmamak gerekiyor. Sadece yiyecek esnasında ve derhal sonrasında su içilmemesi gerekiyor.

Bu beslenme şeklinde tüketilmemesi ihtiyaç duyulan besinler hangileri?

Alkol ve kahve, bu beslenme biçiminde asla tüketilmemesi gerekenler içinde ilk sırada. Çayın ise ılık ve kafeinsiz olması gerekiyor.

Pişmeden beslenmede hangi besinler tüketilebilir?

  • Elma, armut, şeftali, ananas, üzüm, avokado, dut, böğürtlen, çilek, yaban mersini, limon benzer biçimde meyveler.
  • Zeytinyağında bekleterek taze benzer biçimde kullanılabilen kurutulmuş mantarlar.
  • Kırmızı lahana, yapraklı yeşil sebzeler, salatalık, biber çeşitleri, kereviz sapı, brokoli, buğday çimi.
  • Nohut, kinoa, bulgur, ceviz, badem, fındık, kavrulmamış kabak çekirdeği
  • Badem sütü, susam yağı, keten tohumu, kök zencefil, taze ya da kurutulmuş organik naturel baharatlar.

Pişmeden beslenmede protein ihtiyacı iyi mi karşılanıyor?

Meydana getirilen emekler beslenmede protein oranının %10 olmasının kafi bulunduğunu gösteriyor. Pişmeden beslenmede ise yiyeceğe ısıl işlem uygulanmadığından ihtiva ettiği proteinden daha çok yararlanmak mümkün oluyor. Kaliteli bitkisel protein kaynakları içinde fındık ve öteki yağlı tohumlar, tahıllar, kuru baklagiller bulunuyor.

Pişmeden beslenmede kalsiyum ve demir ihtiyacı iyi mi karşılanıyor?

Susam tohumu bu beslenme biçimin vazgeçilmezi bundan dolayı yüksek oranda kalsiyum içeriyor. Ek olarak badem, brokoli, ıspanak, kırmızı deniz otu, deniz yosunu, buğday çimi, çimlenen fındık ve tohumlar da bu diyetin kalsiyum kaynakları içinde sayılabilir.
Ispanak, pazı yaprağı, erik ya da üzüm suyu, susam tohumu, kaju, brokoli, kabak çekirdeği, kurutulmuş domates, keten tohumu ise bu diyetin demir kaynakları.
Bu diyetin öteki bir mühim parçasıysa sebze suları. Sebze suları ile daha çok mineral almak mümkün.

Pişmeden beslenme rejimi ne kadar süre ile uygulanmalı?
Raw food rejiminin uzun dönemli tesirini araştıran bilimsel emekler hala devam ediyor. Bu yüzden pişmemiş beslenmenin bir kür şeklinde 30 gün süresince uygulanması öneriliyor. Bu beslenme şekline geçmeden ilkin kesinlikle bir diyetisyen ve doktora danışmak icap ettiğini unutma!