Sabah Sporunu Hayatına Katmanız İçin 10 Yöntem

Sabahları spor yapmayı hayatının akışına uydurman ve bunu bir alışkanlık haline getirmen sizlere öneriler hazırladık!

13.823

Eğer vücudunu forma sokmak istiyorsan günlük yaşamının akışında spor hayata geçirmeye da kesinlikle yer vermelisin. Bazı araştırmalar gösteriyor ki, haftada minimum 4 gün olmak suretiyle 6 hafta süresince spor salonuna gidersen bu artık bir alışkanlık haline dönüşüyor. Peki ne süre spor yapabilirsin? Sabah uykusunun ne kadar olmazsa olmaz bulunduğunu tamamımız fazlaca iyi bildiğimizden çoğu zaman akşam saatlerini tercih ediyoruz. Sadece yoğun bir iş ya da okul gününün arkasından spor yapmak iyi bir düşünce olsa da, biliyoruz ki, günün sonunda doğruca eve gidip kendini yatağa atmak isteğin de ağır basabilir.

Spor rutinini sabah saatlerine taşımak istiyorsan sana vereceğimiz bu 10 öneriyi dikkate alarak bunu başarabilirsin.

Hususi ders satın al: Para ödediğimiz herhangi bir şeyi tam olarak değerlendiremediğimizde ruhsal olarak suçluluk duyuyoruz. Aynı şey spor de ilgilendiriyor. Spor için para ödeyenlerde devamlılığın daha fazlaca olduğu gözlemleniyor.

Bir profesyonelle çalış: Spor yaparken seni motive edecek ve amacına ulaşman için sana destek olacak birinin varlığı kötü olmaz. Bu mevzuda kişisel bir eğitmenden destek alabilirsin. Buna bütçe ayırmak istemiyorsan bir arkadaşınla da spor yapabilirsin.

Erken uyu: Gece yarısından sonrasında uyuduğunda, “Sabah 6’da kalkıp koşuya gideceğim,” sözünü tutamayacaksın. Zinde olmak ve spor yapmak için kafi enerjiye haiz olmak istiyorsan averaj 7 saat uyumalısın.

Spor giysilerini akşamdan hazırla: Sabahları spor için daha motive olmak istiyorsan giysilerini akşamdan hazırlayabilirsin. Hem de bu süre kazanmanı sağlayacak!

Koş: Kondisyonsuz maraton koşman elbet mantıklı değil. Her insana açık koşulara kayıt olup, o güne kadar kendini hazırlayabilirsin. Bunun senin için iyi bir motivasyon deposu olacak.

Perdelerin açık uyu: Perdelerin açık uyursan güneş ışığı naturel alarmın olacak. Güneş ışığı odanı doldururken uyanmaman mümkün değil. Bir öteki alternatif olarak uyanır uyanmaz odanın ışıklarını açabilirsin.

Hedef belirle: Kollarını mı şekillendirmek istiyorsun? 5 km’lik bir koşu hedefin mi var? Hedefini net bir halde belirle ve sonrasında onu gerçekleştir.

Sabah rutinini basitleştir: Sabah uyanır uyanmaz kahve tüketmeye çalış. Öğle yemeğini ise bir gece evvel hazırla. Böylece sabah süre kazanmış olacaksın.

Birden fazla alarm kur ve telefonu yatağından uzak bir yerde bırak: İlk alarmla yataktan kalkmak epey zor olmasa gerek mi? Sık aralıklarla çalan birden fazla alarm seni rahatsız edecek ve derhal ulaşamayacağın telefonunu susturmak için yataktan kalkmak zorunda kalacaksın.

Uyumadan ilkin ağır yemekler yemekten kaçın: Uyumadan ilkin tükettiğin ağır öğünler uyku kaliteni düşürür. Zinde uyanmak istiyorsan buna da dikkat etmelisin.