Sağlıklı ve Zayıflamaya Destek Atıştırmalıklar

Ara öğünlerinde lezzet ve sağlıkla tüketmen için zayıflamaya yardımcı atıştırmalık tarifleri içeriğimizde.

4.921

Sıhhatli ve dengeli beslenmenin altın kuralının ara öğün tüketmek bulunduğunu artık eminiz sen de biliyorsun. Ara öğünlerin kan şekerini düzenlemek, ana öğünlerde fazlaca fazla gıda tüketmemek, metabolizmayı hızlandırmak şeklinde pek fazlaca faydası bulunuyor. Bu yararlı öğünleri atlamaman için size birbirinden leziz ve serinletici tarifler hazırladık!

Yoğurt

Yoğurt ihtiva ettiği protein ile seni tok tutarken kalsiyum ile yağ depolama hızını düşürüyor. Probiyotikleri ise sindirimine iyi geliyor.

Tanım 1: Yoğurdu 1-2 dakika çırparak kıvamını aldıktan sonrasında içine dilediğin kadar salatalık ve buz ekleyip tüketebilirsin.

Tanım 2: Kuşbaşı şeklinde doğranmış 10-12 minik parça mevsim meyvesini yoğurduna ekleyip sağlıkla tüketebilirsin.

Ayran

Eğer ayranını kendin hazırlarsan daha azca tuzlu, kısaca sıhhatli olacak.

Tanım: Bir bardağın dörtte üçüne ayran, geri kalan kısmına ise maden suyu ekle. Dilersen birazcık limon, fesleğen ve nane de ekleyebilirsin.

Taze Kırmızı Biber

Kırmızı renkli sebze ve meyveler likopen denilen, kalp-damar sağlığı için fazlaca kuvvetli antioksidanları içeriyor.

Tanım: 1 tane taze kırmızı biberi dikey olarak kesip içini temizle. Her bir parçasına birer yiyecek kaşığı lor peyniri ekle ve üstüne çörek otu serp.

Tarçın

Tarçın kan şekerini dengelemek için en büyük yardımcılarından biri. Yulaf ve şeftaliden alacağın posa ise seni uzun süre tok tutacak.

Tanım: 1 tane elmayı tarçın ile iyice pişir ve soğumasını bekle. 1 su bardağı yoğurdu iyice çırp. Minik bir kavanozun en altına çırpılmış yoğurt, üstüne tarçınlı elma, onun üstüne 2 yiyecek kaşığı yulaf, en üste ise birazcık şeftali ekle.

Semiz Otu

Semiz otu iyi bir A ve C vitamini deposu. Zerdeçal ve zencefil ise metabolizmanı hızlandıracak. Semiz otunu sarımsaklı yoğurda ilave ederek de kolaylıkla tüketebilirsin. Kan basıncının dengelenmesine yarar sağlayacak.

Tanım: Dilediğin oranda semizotunu iyice yıka. Üstüne dilediğin kadar 4 bölüme kesilmiş cherry domatesleri ekle. Ayrı bir kapta, dörtte üç su bardağı yoğurdu çırpıp, içine 1 çay kaşığı zencefil ve 1 çay kaşığı zerdeçal ekleyip iyice karıştır. Hazırladığın sosu semizotu salatasının üstüne ekle.

Smoothie

Smoothie hazırlarken ihtiva ettiği meyve miktarına dikkat etmen gerek. Şundan dolayı meyve miktarı yüksek smoothie’ler bolca kalorili ve glisemik indeksi yüksek içecekler haline geliyor. Bu durum da zayıflama sürecini negatif etkileyebiliyor, spor esnasında ani kan şekeri düşmelerine sebep olabiliyor.

Tanım 1: 1 yerli muz, çeyrek avokado, yarım demet maydanoz, 1 salatalık ve 100 ml suyu blender’dan geçir

Tanım 2: Yarım limon, 1 yeşil elma, 2-3 salatalık, 3-4 yaprak naneyi blender’dan geçir.

Kabak

Kabak ihtiva ettiği C vitamini ve yüksek miktardaki manganez ile seni güneşin zararı olan etkilerinden koruyacak.

Tanım: Dilediğin kadar kabağı, dikey olarak ikiye kes. Her bir parçayı ince ince dilimle. Yağlı kağıdı fırın tepsisine ser. Dilimlediğin kabakları güzelce siniye yerleştirip fırına ver. Hafifçe kahverengileşip, büzüşünceye kadar fırında beklet. Fırından çıkarıp, cam bir kaba koyup ısısının düşmesini bekle. Sonrasında üzerini alüminyum folyo ile kapatıp buzdolabında saklayabilirsin. Acıktığında yada spordan vardığında, bir kase kadar alıp üstüne iki kaşık yoğurt ile tüketebilirsin.